Psychologiczne podejście do klienta

Psychologiczne podejście do klienta

To, w jaki sposób będziemy podchodzić do naszego klienta może być gwarancją na podpisanie kontraktu, albo gwarancja na to, że tego kontraktu nie mamy się, co spodziewać. Jak zatem powinniśmy ustosunkować się do tego zadania? Jeśli umawiamy rozmowę z poważnym klientem, warto się wcześniej czegoś o nim dowiedzieć. Na przykład podstawowa sprawa, gdzie się spotkać. Oczywiście, możemy zaprosić go do baru sushi, ale może okazać się, że nasz klient z sushi nie chce mieć nic wspólnego, a interesy załatwia w biurze. Tylko i wyłącznie. No to, wtedy musimy nadrabiać czymś innym, a po co, skoro możemy przeprowadzić rozmowę gładko od samego początku. Najlepiej zacząć od tematów pobocznych i nie atakować od razu kontraktem. Na początku warto wspomnieć o tym, co może interesować obie strony, nic na siłę. Nie musimy udawać fanów futbolu amerykańskiego, którym interesuje się nasz ważny klient. Strój ma także bardzo duże znaczenie. Musimy wiedzieć, czy możemy pozwolić sobie na to, aby ubrać się swobodnie, czy nie. Czy należy postawić na elegancję, bo tego właśnie od nas oczekuje? Kolorystyka to także ważna sprawa, więc warto poczytać o znaczeniu kolorów. Ponoć kolor czerwony budzi zaufanie, dlatego kobieta szef w czerwonej garsonce będzie prezentowała się odpowiednio na takim spotkaniu. To pomocna wskazówka.

[Głosów:1    Średnia:4/5]

Comments

comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *