Ocena konkurencyjności firmy

Ocena konkurencyjności firmy

Każdy przedsiębiorca powinien raz, na jakiś czas przeprowadzić analizę konkurencyjności swojej działalności gospodarczej. Zaleca się przygotowywanie tego rodzaju raportów przynajmniej raz do roku. Dwanaście miesięcy to odpowiedni odcinek czasu by zauważyć czy obrana przez nas strategia rozwoju jest sprawnie realizowana i ma szansę powodzenia. Jeśli wyniki są lepsze od przewidziany, to trzeba kontynuować obrany kurs biznesowy, lecz w sytuacji, w której stoi w miejscu, lub osiągamy gorsze wyniki niż przed rokiem, wówczas oznacza to, że nasza strategia jest nieodpowiednia i trzeba ją zmieniać. Zachowywanie się cały czas w ten sam sposób i oczekiwanie różnych rezultatów jest oznaką szaleństwa. Pomocne w ocenie konkurencyjności prowadzonej przez działalności gospodarczej będą agencje marketingowe. Sprawdzą one, które produkty, lub usługi oferowane przez nas sprawdzają się najlepiej i są najwyżej przez klientów oceniane, a które generują tylko i wyłącznie same straty. Z reguły w większości przedsiębiorstw dwadzieścia procent produktów i usług generuje osiemdziesiąt procent dochodów. Warto w takim razie nastawić się na te towary, z których najwięcej czerpiemy korzyści. Nasza sytuacja w branży może się również pogorszyć nie z naszej winy, na przykład powstało po sąsiedzku kilka podobnych firm i klienci wybierają konkurencyjne produkty, po korzystniejszych cenach.

[Głosów:1    Średnia:3/5]

Comments

comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *