Kaizen w biznesie

Kaizen w biznesie

Kaizen to mało znana na naszym kontynencie metoda doskonalenia. Polega na ciągłym, powolnym i metodycznym poprawianiu jakości procesów. Powstała w Japonii i przez tamtejszych przedsiębiorców zaczęła być skutecznie wykorzystywana w biznesie. Odnosi się ona do wszelkich elementów działania firmy. Jest stosowana przez zarząd i samych pracowników. Pierwsze rezultaty można zaobserwować już po kilku miesiącach. Eliminowanie błędów sprawia, że zmniejsza się koszty pracy, a uczestnicy procesu produkcyjnego są wydajniejsi. Metoda Kaizen w biznesie wpływa na postrzeganie wizerunku przedsiębiorstwa przez rynek. Firma staje się stabilna w oczach pozostałych podmiotów. Wzrasta też jej wartość. Bazując na japońskich badaniach można śmiało uznać, że jest to jedna z najlepszych metod na rynku. Ponieważ opiera się na filozofii nie wymaga żadnego inwestowania w dodatkowe oprogramowanie czy zatrudniania specjalistów. Korzyści jakie Kaizen wnosi do przedsiębiorstwa nie da się opisać w punktach. Nie można również stwierdzić na jaki element wywiera największy wpływ. Wszystko zależy od potrzeb danego biznesu. Na pewno w przyszłości filozofia ta zacznie być powszechnie stosowana na europejskim rynku.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Comments

comments