Jak rozmawiać, żeby podpisać kontrakt?

Jak rozmawiać, żeby podpisać kontrakt?

Uczą o tym na kursach i szkoleniach. Jakie powinno się mieć podejście do klienta? Zaczynając w biznesie taka wiedza może okazać się dla nas tak użyteczna, że nawet nie zdajemy sobie z tego sprawy. Pierwsze rozmowy biznesowe, zazwyczaj okazują się kompletną klapa. Zazwyczaj zaczyna się od e-maili, na które nie odpisujemy kilka dni, bo musimy się skonsultować ze wszystkimi w sprawie porady. Po tych kilku dniach, okazuje się, że sprawa jest tuż na tyle nieaktualna, że nie mamy, o czym rozmawiać. Ale pierwsze rozmowy biznesowe to jest dopiero początek, a jak wiadomo, początki bywają wyjątkowo trudne. Jak rozmawiać, aby podpisać pierwszy kontrakt, a później kolejne? Ważne jest nasze nastawnie. Nawet, jeśli firma nie jest jeszcze znana i nie ma renomy, a my mamy rozmawiać z ważnym klientem, to wcale nie znaczy, że reprezentujmy coś, czego musimy się wstydzić. To, że nie jesteś prezesem ogromnej korporacji, tylko przedstawicielem małej firmy wcale nie upoważnia twojego rozmówcy do traktowania cię z góry. Jeśli usłyszysz na początku rozmowy, że widać w twoje działalności potencjał, atakuj na dużą skalę. Zdobądź klienta, który podpisze umowę na kilka zleceń. Trzeba być zdecydowanym i pewnym swoich decyzji. I odpowiednio przygotowanym. Niewybaczalne jest zapomnieć zabrać potrzebne nam dokumenty.

[Głosów:1    Średnia:3/5]

Comments

comments

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *